Hluky na místě (občasné zadrnčení) při nastartovaném motoru. Co je to DSG a jak vznikla? Představuje jeden z mnoha druhů preselektivních robotizovaných převodovek s dvojitou spojkou.
Jak je známo, robot je vlastně manuální převodovka s automatickým ovládáním. Když je potřeba změnit. Mechanik usoudil, že jde o převodovkový olej a že převodovka nemá správný tlak. Auto mi bylo prodáno Autoprodejem Vašíček v Pardubicích u Globusu při stavu cc 82. Základem převodovky DSG (Direct Shift Gear, německy Direktschaltgetriebe) je tříhřídelová šestistupňová převodovka.
Uvnitř DSG je dvojice paralelně uspořádaných převodovek se dvěma vstupními a dvěma výstupními hřídeli. Točivý moment je přenášen přes dvouhmotový setrvačník na suchou dvojitou spojku. DSG převodovka se suchou spojkou.
Dvouhmotový setrvačník má vnitřní ozubení, které zapadá do vnějšího ozubení dvojitých spojek. Toto místo je zdrojem častých hlukových projevů (hlavně ve volnoběhu), které vzniká korozí na. Ono je potřeba rozlišovat DSG 7st a 6st. Typické poruchy automatických převodovek.
Autoservis a oprava automatických převodovek. Oficiální partner Aditiv pro motory a převodovky. Můj názor je, že spolehlivější je právě tato převodovka , ale za předpokladu dodržování výměny olejů a pravidelné kontroly v servisní síti dle předpisů výrobce.
Oprava převodovky od dnů! Nová převodovka obsahuje 2l oleje. Výměna oleje: vypustit olej přes kontrolní šroub (do 0měli převodovky DSG ještě výpustný šroub). Pomocí adaptéru naplnit převodovku cca. Automobilky také namísto toho, aby si ji vyvíjely sama, dají často přednost některé ze specializovaných firem.
Proto je třeba Renault EDC a Ford Powershift z pohledu hardwaru vlastně to samé – převodovka od společnosti Getrag. První převodovku VW s označením DSG , zmíněnou DQ25 má zase na svědomí firma Borg Warner. Nová konstrukce byla navržena s cílem uspokojit sportovní styl jízdy evropského řidiče, nabídnout lepší spotřebu. Symptomy mechatroniky DSG a diagnostiky.
Pri výmene sa použije 5-2x viac nového oleja, ktorý postupne vytláča starý olej z celého systému. Nešetrnou a nesprávnou jízdou automatická převodovka trpí a je více náchylná na poruchy a nadměrné. TDI DSG z druhé ruky, je to r. Pokud tedy uvidíte víko. Na předchozích autech jsem měl několik automatů ale tenhle se podle mě chová nějak divně. Automatické převodovky s měničem točivého momentu jsou na trhu už mnoho desítek let a mnoho automobilek se k nim zase vrací.
Převodovka s hydrodynamickým měničem. O DSG sem koukal na O(ale Omám nyní a chci něco jiného), nebo Passat. To už ale budu cenově mimo to, co do toho chci dát.
Ale jak jsem říkal, jízda s automatem super a paradoxně si myslím, že by měl být motor v lepším stavu, než když nějaký závodník má manuál.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.