úterý 11. října 2016

Oxidy dusíku emise

Oxidy dusíku zvyšují škodlivé účinky oxidu siřičitého a stejně jako on napadají sliznice dýchacích orgánů a devastují lesy. Podle lékařů a hygieniků jsou oxidy dusíku asi až 10x nebezpečnější než oxid siřičitý. Emise oxidů dusíku lze snížit již optimalizací spalování a snížením spalovacích teplot. Znečištění ovzduší oxidy dusíku se dříve hodnotilo pomocí sumy oxidů dusíku označené jako NOx. Přimíchávání biopaliv bohužel navíc škodlivé důsledky oxidů dusíku zvětšuje.


Metylester řepky olejné, který nám Babiš cpe do motorů, má ještě větší emise oxidů dusíku než běžná nafta a škodí tak našemu zdraví.

O oxidech dusíku jsem se zmiňoval již několikrát – v kapitolách věnovaných dopravě i dalších. V minulém článku jsem se pak věnoval koncentracím NOv loňském roce. Avšak stále dlužím článek o tom, odkud se oxidy dusíku v atmosféře berou, takže vzhůru na emise. Krátký úvod Expozice zvýšeným koncentracím oxidu dusičitého ovlivňuje plicní funkce. Oxidy dusíku vznikají při spalování fosilních paliv oxidací dusíku chemicky vázaného v palivu a molekulárního dusíku obsaženého ve vzduchu, který se účastní spalovacího procesu.


Index „x“ označuje, že nejde jen o jeden konkrétní oxid dusíku , ale o všechny oxidy dusíku. Pro tuto sumu byl stanoven imisní limit (tj. limit koncentrace NO x měřený v hodnoceném prostoru) a zároveň limity pro NO x jako emise oxidů dusíku (měřeno ve spalinách, na výstupu ze zdroje tepla). Na závěr malé zamyšlení.


Ano, emise COjsou problém, ovšem zdaleka nepředstavují takovou hrozbu pro lidské zdraví jako oxidy dusíku , pevné částice či emise uhlovodíků.

Stejný osud čeká oxidy dusíku i ve vodním prostředí. Mezi oxidy dusíku patří sloučeniny kyslíku a dusíku , ty nejběžnější jsou oxid dusnatý (NO) a oxid dusičitý (NO 2). Ostatní oxidy se vyskytují jen v. Oxidy dusíku mohou negativně působit na zdraví člověka především ve vyšších koncentracích, které se ovšem běžně v ovzduší nevyskytují.


Vdechování vysokých koncentrací, nebo dokonce čistých plynů, ovšem vede k závažným zdravotním potížím a může způsobit i smrt. Poslední dvě zmíněné skupiny přispívají k tvorbě přízemního ozonu, který zhoršuje dýchací problémy a škodí i zdraví zvířat a rostlin. Oxidy dusíku (oxid dusičitý NO oxid dusnatý a další) Oxid dusičitý je společně s oxidy síry součástí takzvaných kyselých dešťů. Oxid dusičitý (NO ) současně s kyslíkem a těkavými organickými látkami přispívá k tvorbě přízemního ozonu a vzniku tzv.


Na slunečním světle reagují s oxidy dusíku a vytvářejí látky dráždící sliznici. V létě se tyto látky podílejí na vniku jedovatého přízemního ozónu. NO x – oxidy dusíku mají podobné účinky jako NO, NO napadají plíce a sliznice. Vznikají v motoru za vysokých teplot a tlaků během hoření při nadbytku kyslíku. Přečtěte si o tématu Emise oxidu dusíku.


Abychom vám usnadnili vyhledávání zajímavého obsahu, připravili jsme seznam článků souvisejících s tématem Emise oxidu dusíku , které hledáte. Najdete zde články, fotografie i videa k tématu Emise oxidu dusíku. Upozorňuje navíc, že oxidy dusíku vznikají při hoření všech fosilních paliv. Přesto jsou emise u automobilů podle něj regulovány nejvíc. Oxid dusíku vzniká reakcí atmosférického dusíku při hoření v podstatě jakéhokoli fosilního paliva, to znamená spalování nejenom nafty, ale i benzinu, ale i spalování dříví, uhlí,“ konstatuje Koubek.


EZ dříve plánoval uhelnou elektrárnu odstavit, ale aktuálně znovu jedná o prodeji známému uhlobaronovi Pavlu Tykačovi, který ji ovšem chce provozovat dlouhodobě.

Emise z rozhodujících zdrojů (energetika a doprava) sice klesají nebo zůstávají konstantní, ale u oxidů dusíku panuje největší obava ohledně dodržení. Emisní standardy EU definují v zemích EU platné limity pro emise , jako jsou oxidy dusíku nebo pevné částice. Tyto limity se liší podle typu a motoru vozidla. V zájmu ochrany klimatu procházejí tyto limity neustálým zpřísňováním.


To staví výrobce automobilů před nové výzvy. V takovém případě by mohly být znovu sníženy teploty motoru a kleslo by zatížení oxidy dusíku. Skutečné emise z dopravy by se účinně redukovaly,“ vysvětluje a dodává ještě jednu zajímavost: „Stává se, že jsou například starší dieselové modely, co se týče hodnot oxidů dusíku , v reálném provozu občas.


Hlavním zdrojem antropogenních emisí oxidů dusíku do ovzduší je spalování. CO2) – sice přímo neškodí zdraví člověka , ale přispívá k tvorbě. Předmětem bakalářské práce jsou emise oxidu dusíku vznikající při spalování. Navíc, některé reakce zahrnující dusík uvolňují oxidy dusíku do ovzduší.


Emisní norma EURO omezuje množství oxidu uhelnatého (CO), uhlovodíků (HC), oxidů dusíku (NOx) a množství pevných částic (PM). Hodnoty se uvádějí v miligramech na ujetý kilometr. Tyto čtyři látky však nejsou jediné, které automobil do ovzduší vypouští.


Z paliva, pri výrobe ktorého sa použil dusík sa uvoľňujú aj pri relatívne nízkych teplotách spaľovania oxidy dusíka. NOx Reduction Strategies for DI Diesel Engines. Cílem normy Euro je, aby vozidla se vznětovým motorem byla stejně čistá jako ta se zážehovým,“ říká Rolf Bulander ze společnosti Bosch odpovědný za pohonné jednotky.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky