Z jednoho kilogramu vodíku pak osobní automobil urazí kolem sto kilometrů. V súčasnosti už niekoľko firiem testuje automobily, ktorých palivové články vyrábajú elektrický prúd a ten napája elektromotor. Pritom mnohé používajú bežné uhlíkové palivá, väčšinou benzín a ten sa priamo v automobile mení na vodík pre palivové články. Fuel cell and vehicles.
Využití vodíku není omezeno pouze na palivové články , vodík je vhodné palivo i pro klasické spalovací motory.
Jednotlivé typy článků vhledem k rozdílným provozním parametrům nacházejí uplatnění ve velmi odlišných aplikacích. Nízkoteplotní palivové. Teplo je časť energie vyrobenej v tomto procese výroby energie.
Výhodou procesu v palivových článkov je. Na rozdíl od generátorů, kde se chemická energie paliva přeměňuje na elektrickou postupně, spalováním a za pomoci mechanického pohybu, palivové články získávají elektrickou energii z energie chemické přímo, bez ztrátových mezistupňů, a proto by měly být účinnější, jednodušší a spolehlivější. Vodíkové články zde doplňuje baterie nabíjená ze zásuvky, jde tedy o vodíkový plug-in hybrid.
Výrobce tuto kombinaci obhajuje tím, že plnicích stanic je zatím málo a přidaných km dojezdu se prostě hodí. A energie ze zásuvky se podle evropských norem považuje za bezemisní, takže ani tento „nevodíkový“ pohon autu nezhorší ekologický výkaz.
O samotný pohon sa stará elektromotor, podobne ako v tradičných elektrických autách. Rozdiel je, že v takomto vozidle batériu nahrádzajú palivové články , ktoré produkujú elektrinu prostredníctvom chemickej reakcie vodíka a kyslíka. Tento proces neprodukuje žádné emise kromě vodní páry.
Vodíkové automobily mají pětkrát vyšší dojezdovou vzdálenost než klasické elektromobily s baterií. Jejich natankování navíc zabere pouze několik. Jeho viac než 1vozidiel, takýmto pohonom už najazdilo vyše milióna kilometrov.
Výrobci automobilů: společné palivové články. Během jednoho týdne došlo ve světě ke dvěma významným dohodám mezi automobilovými výrobci, směřujícím ke společnému vývoji automobilových palivových článků určených pro uplatnění tohoto pohonu na hromadných trzích. Základní výhodou palivového článku je, že chemickou energii paliva přeměňuje na elektrickou energii přímo a ne přes teplo. Už před startem totiž moderní vozy „tlakují“ palivové vedení.
Přestože tento princip je znám od poloviny 19. Jde o elektrochemické zařízení vyrábějící elektřinu. Toyota již několik let úspěšně nabízí první sériový osobní automobil na vodíkové palivové články Mirai.
V současnosti pracuje na druhé generaci, přičemž ta třetí již má mít cenu srovnatelnou s běžnými hybridy. Automobilka rovněž spolu s výrobcem tahačů Kenworth vyvinula a uvedla do provozu první kamion na. Na protále je registrováno několik stovek prodejců palivového dřeva z celé ČR.
Ve filtru můžete zadáním města a vzdálenosti specifikovat lokalitu, ve které chcete dřevo na topení hledat. Tento automobil je poháňaný elektrickým motorom s výkonom 1koní a 3Nm, avšak energiu mu nedodávajú batérie, ale vodíkové palivové články. Ich výhodou je dĺžka tankovania, ktorá sa rovná bežnému tankovaniu benzínu či nafty.
Vozidla s pohonem vodíkovými palivovými články , které mění vodík na elektrickou energii, neznečišťují životní prostředí, jsou tišší a až třikrát účinnější než zážehové a vznětové motory. Jednalo se o první automobil s palivovými články na světě. Nový automobil s palivovými články nabízí vše, co se od vozu Mercedes-Benz očekává. To znamená vysoká úroveň v oblasti bezpečnosti a komfortu, dále pak žádná omezení co se týká vnitřního prostoru i prostoru pro zavazadla.
Ale zákazníci se nemusí zříci ani radosti z jízdy, protože použitý elektromotor má. Dodávková auta UPS: palivové články dobývají městskou logistiku. Využití výhod palivočlánkových pohonů – bezemisní provoz v kombinaci s dojezdem srovnatelným s tradičním automobilem – se v nákladní dopravě v USA sleduje zejména u těžkých kamionů pro svoz a rozvoz námořních kontejnerů, viz například projekty palivočlánkových kamionů Kenworth a. Cena osobných áut na vodíkové palivové články sa do desiatich rokov vyrovná cene hybridných modelov áut. Očakáva to japonská automobilka Toyota, ktorá po svete predala už miliónov hybridov v rámci značky Toyota a Lexus, no zároveň je výrobcom prvého sériového vozidla na vodík pomenovaného Mirai.
Palivové dřevo dodáváme zejména volně ložené.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.