pondělí 10. dubna 2017

Princip auta na dřevoplyn

Vozidlo je vybaveno souproudým zplynovačem, cyklonovým odprašovařem a vodní vypírkou plynu. Jako palivo slouží dřevní štěpka, odpad z dřevovýroby nebo špalíky. Zjistíte, že auta na dřevoplyn , a dokonce s velkými vyvíječi plynu na kapotě, jezdí dodnes. Na webu najdete například stránky srbských nadšenců - jejich Yugo má spotřebu kilo dřeva na 1km - tedy 1kg na 100km. Dřevoplyn - slepá ulička automobilového průmyslu.


Nemalému zájmu se těšil pohon z generátoru na nasávaný plyn také v Itálii, Francii a Velké Británii. Z důvodu nedostatku ropných paliv za druhé světové války se přestavovala motorová vozidla na pohon generátorovým plynem který se vyvíjel v kotli na vozidle s. Jak jsme zjistili, dodala firma již několik kusů těchto generátorů na zplynování dřevěného uhlí pro nákladní auta a autobusy k plné spokojenosti majitelů. Generátor sestává z plechového válce. Delší doba chodu elektrocentrály na jednu náplň (větší energetická hustota oproti čistě dřev. uhlí).


Já ještě pamatuji po válce auta s pohonem na dřevoplyn. Jak už jsme si v průběhu předchozích vydání rubriky Retro ukázali, snahy o inovaci v osobní dopravě, která by byla šetrnější k životnímu prostředí, nepřišly až s nedávným strmým nárůstem popularity elektrických aut. Princip je podobný,jako spalování zemního plynu. Jen plynná směs vzniká v topeništi nedokonalým spalováním dřeva a pak se dopravuje do spalovacího prostoru do hořáku.


V podstatě jde o oxid uhelnatý. Tím spalovací motor spalující dřevoplyn vyrábí konstantní elektrický proud. Spalovací motor, jako tepelný stroj vykazuje účinnost okolo -. Zbytek energie je přeměněn na teplo, které např. U naší kogenerační jednotky je okruh vodního chlazení motoru rozveden do tepelného.


Jízda na plyn byl tak mohla nechtěně vypadat jako zájmový, marketingový nebo módní výstřelek. V této rubrice, věnované historii vozidel s pohonem na plyn, bychom vás rádi alespoň krátkou a populární formou seznámili s tím, že jízda na plyn má za sebou více než stoletý a velice zajímavý vývoj. Pro přestavbu na dřevoplyn se hodí zejména motory s nižším počtem otáček, obsahem válců min. K dosažení přiměřeného výkonu je nutná komprese až : 1. Válce se opatří speciálními svíčkami na provoz plynem. Dva puta sam kupovao vozila u Automobilima Princip.


Kad sam drugi put došao u pratnji majstora koji je pregledao vozilo, prodavač nam je stavio na raspolaganje vozilo i. A samozřejmě před válkou. Takže co třeba inspirace v technických muzeích? Navíc tam jsou obvykle moc rádi, že se někdo zajímá o techniku, když jsou dnes všichni. Mám návrh: Co takhle ropu a elektřinu z části nahradit dřevem. Tam, kde to je možné by domácnosti měly zplynovací kotle na dřevoplyn.


Ten by se hromadil v zásobnících. Plynem by se pak topilo. A nejen to - na tento plyn by mohla jezdit i auta , traktory a náklaďáky. Večer přiložíte pár polen a ráno si natankujete plnou nádrž plynu. DOKOGEN Kotel EKONOMIK r. ATMOS let ATMOS je česká rodinná firma.


Motory přebudované na dřevoplyn měly nízký a nestálý výkon, rychle se zanášely dehtem a trpěly zvýšeným abrazívním opotřebením vlivem popílku. I při poměrně malém proběhu kilometrů musely být. Aukro Auto-moto Příslušenství k veteránům Ostatní. Nabídka už bohužel skončila, ale níže jsme. Startování pouze na plyn mi (po mých úpravách na centrále) přijde poněkud obtížnější než na benzin.


Je nutné dávat na startér pozor a neroztáčet, když má centrála tendenci se rozjet, může nejen pěkně škubnout do ruky, ale taky i vyskočit lanko z kotouče. Pak je nutno startér odmontovat a opatrně namotat lanko zpět. Vodík býva skladovaný v tlakovej nádobe, do ktorej sa tankuje na špeciálnych čerpacích staniciach, kyslík sa jednoducho získava z okolitého vzduchu. Systém býva doplnený vyrovnávacím akumulátorom alebo batériou, podobne ako hybridy.


Inzerce - elektrocentrala na drevoplyn , inzeráty. Pokud jde o kogenerační jednotku na bioplyn, dřevoplyn nebo jiný. Náhodou jsem zjistil, že dokonce někdo prodává malou elektrocentrálu na dřevoplyn.


V dobrém stavu -plně funkční. Ve své dílně dokázal postavit také solární automobil a elektrocentrálu na dřevoplyn. Jednou z nejůspěšnějších alternativ, byl pohon na dřevoplyn. Tento typ pohonu se rozšířil především v Dánsku.


Téměř celá civilní doprava zde buď.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky